نماينده مجلس: نه پيامبر و نه امامان ما هيچ كدام تك‌همسر نبودند!

نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس يازدهم با تاكيد بر اين كه بايد درباره قوانين ازدواج به زندگي پيامبر و امامان دقت كنيم، گفت: پيامبر اكرم چندين همسر داشتند ، امامان ما هيچ كدام تك همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگي مي كردند؟

آفتاب‌‌نيوز :حسن نوروزي، نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس يازدهم درباره لزوم بازنگري در قوانين مربوط به مهريه و جديت مجلس يازدهم در پيگيري طرح اصلاح قانون مهريه گفت: بر اساس روايات مقدار مهريه براي زن در زمان ازدواج اگر در زمان پيامبر بررسي شود معادل رقمي حدود ۲۸ سكه در شرايط اقتصادي فعلي است و نه بيشتر.

وي همچنين افزود: اين كه يك هزار و ۵۰۰ سكه و ۲ هزار مهريه تعيين مي‌شود، غيرشرعي است نتيجه آن نيز اين شده است در تهران بالغ بر يك ميليون زن بالاي ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داريم و زندگي‌هاي زيادي از هم پاشيده است.

اين نماينده مجلس يازدهم در پاسخ به سوالي درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهريه و تاكيد آن‌ها بر تضييع حقوق زنان با اين بازنگري در قانون نيز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهريه نه از قانون اسلام اطلاعات درستي دارند و نه از قوانين مهريه در شرع.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

نوروزي با بيان اين كه «سيره، شيوه و منطق پيامبر و امامان ما در زندگي سالم بايد الگو قرار داده شود» گفت: مهريه حضرت موسي (ع) چوپاني براي پدر خانم شان بود، حضرت شعيب (ع) گفت من دخترم را به تو مي‌دهم تو ۸ سال براي چوپاني كني، حضرت موسي (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپاني مي‌كردند و زندگي را مي‌گذراندند.

نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس يازدهم با تاكيد بر اين كه بايد درباره قوانين ازدواج به زندگي پيامبر و امامان دقت كنيم، گفت: پيامبر اكرم چندين همسر داشتند، امامان ما هيچ كدام تك همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگي مي‌كردند؟

وي ادامه داد: پيامبر زني را به عقد شخصي در آورد و مهريه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراين اگر بخواهيم زندگي اسلامي داشته باشيم و فكري براي اين زنان بالاي ۳۰ سال دختران بي شوهر و طلاق‌هاي متعدد براي دريافت مهريه كنيم، بايد الگو‌هاي ديني خود را مورد توجه قرار دهيم.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: بايد در شرايط ازدواج بازنگري كنيم چرا كه وضعيت تجرد و طلاق نتيجه دفاع ناآگانه از مهريه زنان است.

نوروزي با بيان اين كه «مهريه بايد به صورت نقد در همان ابتداي عقد دريافت شود»، گفت: مهريه بايد عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه اين كه مهريه را نسيه در نظر بگيريم و شوهر را به زندان بياندازيم و مردان را به كلانتري بكشيم و خانواده‌ها را از هم متلاشي كنيم.

نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس يازدهم تاكيد كرد: در حال حاضر طلاق‌ها زياد است در برخي نقاط ۴۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق مي‌انجامد و برخي خانم‌ها ۴ بار ازدواج مي‌كنند و طلاق مي‌گيرند و مهريه مي‌گيرند.

مقالات ديگر:سالن عقد غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.