بازنشستگان بخوانند / اصلاح افزايش مستمري بازنشستگان قبل از پايان تير انجام مي‌شود؟

به گفته عيوضي، دولت درحالي‌كه اهتمامي براي پرداخت بدهي‌هاي خود به سازمان ندارد؛ افزايش حقوق بازنشستگان سازمان را فريز كرده است؛ اين نوع برخورد هم غيرقانوني و هم ناعادلانه است.

به گزاشر سلام نو به نقل از ايلنا، علي اكبر عيوضي گفت: دولت بايد راي هيات تطبيق را بپذيرد نه اينكه مدعي شود به سوالات و ابهامات پاسخ داده‌ايم.

هشتم تيرماه بعد از خاتمه نشست هيات دولت، علي بهادري جهرمي مدعي شد كه دولت در ارتباط با حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي با هيات تطبيق در مراوده و ارتباط است و به ابهامات و سوالات اين هيات پاسخ داده است. سخنگوي دولت در عين حال گفت افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي ابتدا در لايحه بودجه ده درصد بوده و بعد سازمان رقم را افزايش داده اما پرداختي‌ها بايد در محدوده‌ي توان باشد.

مقالات بيشتر:دفتر عقد بلوار هميلا

علي اكبر عيوضي (عضو هيات مديره كانون بازنشستگان كارگري تهران) در اين رابطه گفت: برخي مديران دولتي خودشان از بيت‌المال حقوق مي‌گيرند گاهاً حقوق‌هاي نجومي هم مي‌گيرند؛ هر مدير به اندازه پنج يا ده بازنشسته حقوق ماهانه دارد؛ آن وقت فكر مي‌كنند حقوق بازنشسته‌اي كه سي سال، سي درصد حقوقش را در صندوق تامين اجتماعي ذخيره كرده، مثل خودشان بيت‌المال است و بايد دولت و مديران دولت در مورد آن تصميم بگيرند.

او اضافه كرد: صندوق تامين اجتماعي «حق‌الناس» و متعلق به يك جمعيت بيش از ۴۰ ميليون نفري است؛ تعلق به دولت ندارد كه دولت بخواهد در مورد ميزان مستمري‌ها و افزايش آن تصميم بگيرد؛ ضمناً هيچ زمان افزايش حقوق بازنشستگان كارگري در لوايح بودجه تعيين نمي‌شود؛ هميشه سازمان تامين اجتماعي براساس ميزان افزايش هزينه‌هاي زندگي (تاكيد ماده ۹۶ قانون تامين اجتماعي) كه در شورايعالي كار محاسبه و مصوب مي‌شود، ارقام را به دولت پيشنهاد مي‌دهد و دولت صرفاً آن را تصويب و تاييد مي‌كند؛ سازمان تامين اجتماعي براساس منابع دريافتي خود مصارف را تامين مي‌كند و حتي يك ريال از بودجه‌ي دولت بهره نمي‌برد.

به گفته عيوضي، دولت درحالي‌كه اهتمامي براي پرداخت بدهي‌هاي خود به سازمان ندارد؛ افزايش حقوق بازنشستگان سازمان را فريز كرده است؛ اين نوع برخورد هم غيرقانوني و هم ناعادلانه است.

عيوضي افزود: ما انتظار داريم قبل از پايان تير، دولت اشتباه قبلي را اصلاح كند و افزايش مستمري بازنشستگان براساس مصوبات شورايعالي كار ابلاغ شود؛ دولت بايد راي هيات تطبيق را بپذيرد نه اينكه مدعي شود به سوالات و ابهامات پاسخ داده‌ايم.

مقالات ديگر:تم تولد غرب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.