سايتهاي همسريابي ساماندهي مي شوند

به گزارش ايرنا از وزارت ورزش و جوانان ناصر صبحي در نشست كميسيون تخصصي ازدواج و تعالي خانواده با اشاره به وجود سايت هاي متعدد در زمينه همسريابي و همسان گزيني افزود: برخي از اين سايت ها نه نتها داراي تاثير مثبت نبوده بلكه آثار مخربي و آسيب زايي را نيز به همراه دارند.

وي اظهاركرد: بنابراين يكي از اولويت هاي اصلي ما دردفتر ازدواج و تعالي خانواده ساماندهي اين سايت‌ها است.

مدير كل دفتر ازدواج و تعالي خانواده درمورد بررسي هاي انجام شده درخصوص سايت ها همسريابي اضافه كرد: به طوركلي وضعيت فعاليت اين سايت به دو شكل است، نخست سايت هايي كه داراي مجوز قانوني هستند و دوم سايت هاي بدون مجوز قانوني در حال فعاليت هستند.

وي درباره سايت هاي داراي مجوز گفت: برخي از اين سايت با وجود داشتن مجوز و اساسنامه خارج از حيطه وظايف مشخص شده در اساسنامه خود فعاليت دارند و برخي ديگر هرچند در حيطه وظايف مشخص شده فعاليت دارند ولي از افراد بدون تخصص و نامطلع استفاده مي‌كنند.

صبحي در مورد سايت هاي بدون مجوز فعاليت گفت: بيشتر سايت هاي موجود از اين نوع هستند.

مديركل دفتر ازدواج و تعالي خانواده دربخش ديگري از صحبت هاي خود در مورد صدور مجوز مراكز مشاوره ازدواج و تعالي خانواده گفت: از جمله وظايف اصلي دفتر ازدواج و تعالي خانواده صدور مجوز فعاليت براي متقاضيان تاسيس مراكز مشاوره ازدواج و تعالي خانواده است.

اين مسئول وزارت ورزش با تاكيد بر اين كه تنها، مراكزي كه داراي مجوز از سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور هستند وجه قانوني داشته و اجازه فعاليت دارند، گفت: تفاهم نامه اي بين وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور منعقد شده است.

صبحي اضافه كرد: مطابق آن مجوز فعاليت اين مراكز به صورت مشترك صادر شود.

وي افزود تا كنون 50 مركز مجوز فعاليت دريافت كرده و در سطح كشور مشغول به فعاليت هستند و متقاضيان زيادي نيز در نوبت هستند.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج در پونك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.