كلاهبرداران شبكه «شاد» دستگير شدند

فرارو:رئيس پليس فتا پايتخت گفت: در تحقيقات اوليه مشخص شد مجرمان با ايجاد چندين اكانت در شبكه شاد با نام اپراتور پشتيبان پيامي تحت عنوان حذف حساب كاربري براي كاربران ارسال كرده و افراد را ترغيب مي‌كنند كه جهت تاييد هويت خود كد ۵ رقمي كه از طريق پيامك براي آن‌ها ارسال مي‌گردد را براي پشتيبان ارسال كنند.

رئيس پليس فتا تهران از كشف پرونده كلاهبرداري ۲۰ ميليارد ريالي با سوء استفاده از شبكه آموزشي شاد خبر داد.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج با پذيرايي شام

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ داوود معظمي گودرزي گفت: در پي مراجعه چندين نفر از شهروندان به پليس فتا پايتخت مبني بر دسترسي غيرمجاز به حساب كاربريشان در شبكه اجتماعي تلگرام و كلاهبرداري از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس فتا پايتخت قرار گرفت.

رئيس پليس فتا پايتخت ادامه داد: در تحقيقات اوليه مشخص شد مجرمان با ايجاد چندين اكانت در شبكه شاد با نام اپراتور پشتيبان پيامي تحت عنوان حذف حساب كاربري براي كاربران ارسال كرده و افراد را ترغيب مي‌كنند كه جهت تاييد هويت خود كد ۵ رقمي كه از طريق پيامك براي آن‌ها ارسال مي‌گردد را براي پشتيبان ارسال كنند.

سرهنگ گودرزي افزود: پس از ارسال كد براي سارقان توسط كاربران شبكه آموزشي شاد كه عموما قشر نوجوان هستند اين شيادان با دسترسي غيرمجاز به شبكه اجتماعي تلگرام افراد با سوءاستفاده از شماره تلفن و هويت آن‌ها اقدام به كلاهبرداري از مخاطبين شكات مي‌كردند.

به گفته اين مقام سايبري اين پرونده تاكنون بيش از ۱۰۰ نفر شاكي داشته و تعداد شكات پرونده همچنان در حال افزايش است.

او گفت: افسران سايبري پليس فتا پايتخت با بررسي همه جوانب پرونده و بكارگيري روش‌هاي فني و علمي موفق شدند متهمان را در فضاي مجازي شناسايي و پس از تشريفات قضايي هر دو مجرم را در محل اختفاي خود در حاشيه تهران دستگير كرده و به همراه تجهيزات الكترونيك به پليس فتا منتقل كردند.

رئيس پليس فتا پايتخت با اشاره به اينكه اين باند بيش از بيست ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بودند، گفت: اين مجرمان با سوءاستفاده از عدم آگاهي برخي از كاربران شبكه آموزشي شاد كه بيشتر از طيف سني نوجوانان بودند اقدامات مجرمانه خود را پيش برده بودند و زندگي شهروندان زيادي را بازيچه اهداف شوم خود قرار داده بودند.

مقالات ديگر:شيشه بري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.