واتيكان: همجنس گرايي يك «گناه» است، نمي‌توانيم ازدواج آن‌ها را تاييد كنيم

به گزارش خبرگزاري اهل‌بيت(ع) ـ ابنا ـ واتيكان تأكيد كرد كه كليساي كاتوليك نمي‌تواند ازدواج همجنسگرايان را با دعاي خير تاييد كند و به رسميت بشناسد زيرا از نظر اين نهاد همجنس گرايي يك نوع «گناه» است كه مورد بخشش خدا قرار نمي‌گيرد.

دفتر ارتدوكسي واتيكان در پاسخ رسمي به سؤالي درباره اينكه آيا روحانيون كاتوليك مي‌توانند ازدواج همجنسگرايان را تاييد كنند؟ اين نظر را اعلام كرد.

پاسخ به اين سؤال كه در دو صفحه نوشته و به هفت زبان ترجمه و مورد تاييد پاپ فرانسيس قرار گرفته، منفي است.

البته در اين سند، ميان استقبال از همجنس‌گرايان و تاييد ازدواج آن‌ها تفاوت قائل شده است. واتيكان معتقد است كه با افراد همجنسگرا بايد با كرامت و احترام رفتار شود اما رابطه جنسي همجنسگرايان «ذاتاً داراي مشكل است.»

بر اساس تعاليم مذهب كاتوليك، «ازدواج، يك رابطه مادام العمر بين زن و مرد، بخشي از برنامه خدا و براي ايجاد زندگي جديد است. از همين رو در اين سند آمده است: «از آنجا كه ازدواج همجنسگرايان قرار نيست بخشي از اين برنامه باشد، كليسا نمي‌تواند ازدواج آن‌ها را با دعاي خير تاييد كند.»

پيش از اين پاپ فرانسيس حمايت قانوني از ازدواج همجنسگرايان را تأييد كرده اما اين امر را مربوط به حوزه مدني و نه داخل كليسا دانسته بود.

اين ديدگاه در سال ۲۰۱۹ و در گفتگو با يك شبكه تلويزيوني مكزيك مطرح شد اما واتيكان در آن زمان اجازه پخش اين گفتگو را نداد.

پاپ فرانسيس به شبكه تلويزيوني مكزيك گفته بود: «افراد همجنسگرا حق دارند در يك خانواده باشند. آنها فرزندان خدا هستند.» او در مورد خانواده‌هايي با بچه هاي همجنسگرا گفت: «شما نمي‌توانيد فردي را از يك خانواده بيرون كنيد يا زندگي او را به خاطر اين امر ويران كنيد. آنچه ما بايد داشته باشيم يك قانون مدني است، به گونه‌اي كه آنها تحت پوشش قانون قرار گيرند.»

در سند جديد ارائه شده توسط واتيكان، آمده است كه پس از اصرار پاپ فرانسيس در خصوص استقبال بهتر از همجنسگرايان در كليسا، سؤال‌هايي در مورد اينكه آيا كليسا بايد ازدواج همجنسگرايان را با دعاي خير تاييد كند يا نه، مطرح شده است.

واتيكان در اين سند بر «تمايز اساسي و قاطع» ميان افراد همجنسگرا و ازدواج همجنسگرايان تأكيد و اعلام كرده است كه «قضاوت منفي در مورد تاييد مذهبي همجنسگرايان به معناي قضاوت درباره اشخاص نيست.»

واتيكان در توضيح دليل منطقي مذهبي ندانستن چنين ازدواجي اعلام كرده است: «هر رابطه‌اي كه شامل فعاليت جنسي خارج از ازدواج باشد، نمي تواند تقدس يابد.»

 

در سند منتشر شده آمده است: «كليسا در جايگاهي قرار ندارد كه بتواند ازدواج مذهبي همجنس گرايان را به ثبت برساند.»

در سال ۲۰۰۳ همان دفتر واتيكان با صدور فرماني مشابه اعلام كرد كه «احترام كليسا به همجنسگرايان به هيچ وجه نمي‌تواند به تأييد رفتار همجنسگرايانه يا به رسميت شناختن ازدواج همجنسگرايان بي انجامد.

واتيكان چنين استدلال كرد كه با اين كار، نه تنها «رفتار انحرافي» را تأييد بلكه معادلي براي ازدواج ايجاد مي‌كند كه كليسا آن را يك پيوند فناناپذير ميان زن و مرد مي‌داند.

مقالات:سالن عقد شيك در پونك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.